Betaald solliciteren voor monteurs

Case

Schipper Kozijnen lanceerde als eerste in Nederland een baanbrekende campagne op Facebook en Instagram, waarbij sollicitanten € 250 ontvingen voor hun sollicitatiegesprek. Met als doel het eigen opleidingstraject te vullen met zij-instromers, ongeacht ervaring, richtte de campagne zich op een breed scala aan potentiële kandidaten. Het resultaat was verbluffend.

Abovo Media - Betaald-solliciteren-websitebeeld-1 (1)

Toegepaste diensten

Content en creatie
AM Beyond* is ons creatieve contentlabel voor al jouw content creatie en vormgeving, van fotografie tot copywriting.
Recruitment marketing
Met recruitment marketing vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf en trek je gekwalificeerde kandidaten aan.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.

Doelstelling

Schipper Kozijnen wil met een opvallende socialmediacampagne genoeg zij-instromers binnenhalen voor hun opleidingstraject én zich neerzetten als een innovatieve werkgever die in nieuw talent investeert.

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit gemotiveerde zij-instromers van 18 tot 65+ jaar, die klaar zijn voor een nieuwe uitdaging. Deze campagne richt zich op mensen in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal, ongeacht hun ervaring, maar met de drive om een nieuwe richting in te slaan.

Onze aanpak

Het wervingstraject van de interne opleiding van Schipper verliep moeizaam, waardoor zij op advies van ons creatieve content label AM Beyond* besloot een revolutionaire stap te zetten: betaald solliciteren. Sollicitanten voor de functie van monteur werden beloond voor hun komst, ongeacht de uitkomst van het gesprek en ongeacht hun ervaring.

Als primeur in de arbeidsmarkt lanceerde Schipper Kozijnen als eerste in Nederland een letterlijk baanbrekende campagne op Facebook en Instagram, waarbij sollicitanten € 250 ontvingen voor hun sollicitatiegesprek.

Betaald solliciteren voor monteurs

Zowel bij Schipper Kozijnen als bij AM Beyond* zijn we van mening dat communicatie en content veel effectiever is als je redeneert vanuit de gebruiker en het platform. Kijk om je heen en zie hoeveel busjes voorbij rijden met de tekst “monteurs gezocht!”. Iedereen zoekt monteurs. Maar wat ga jij er aan doen om ze te vinden in plaats van steeds, net als iedereen, je probleem te communiceren? Schipper Kozijnen laat zien dat het mensen die tijd willen nemen om te solliciteren op waarde schat.

Abovo Media - preview 3 (1)
Abovo Media - preview 2
Abovo Media - Artikel Betaald solliciteren NHD 24-08-2023 2

Resultaten

Het resultaat was verbluffend: de campagne zorgde niet alleen voor een overweldigende respons met honderden reacties en tientallen sollicitanten, maar trok ook de aandacht van lokale en nationale media. Het opleidingstraject werd met nieuwe zij-instromers kandidaten volledig gevuld. Met een relatief lage media spend heeft de campagne gezorgd voor veel interactie op social media door duizenden comments en weergaven waarbij mensen minimaal 30 seconden op de vacaturepagina doorbrengen. Deze gedurfde aanpak positioneert Schipper als een vooruitstrevende werkgever die waarde hecht aan het investeren in potentiële talenten.

Foto van Sjoerd Sneek
“Naast veel media-aandacht heeft de campagne gezorgd voor twee keer zoveel sollicitanten als voorgaande jaren, met voor het eerst keuze uit kwalitatieve gegadigden. Ook zijn er voor het eerst monteurs door middel van een campagne rechtstreeks in dienst genomen. Het grappige is, de kandidaten bleken het niet eens voor het geld te doen. Maar we vielen wél op. Dit kan net het laatste zetje geven om het gesprek aan te gaan.”

Sjoerd Sneek

Manager P&O
Daan
Tjeska
Jolein

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic-Fit-MM-afl.-1-600×337
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Social media advertising
Case
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Case
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag