Charge Up Our Game zorgt voor hoge naamsbekendheid BYD

Case

BYD is een innovatieve Chinese autofabrikant, die al jaren bekend is in Azië, maar nieuw is op de Europese markt. Onder het thema ‘Charge Up Your Game’ krijgen verschillende landen de vrijheid om invulling te geven aan de campagne voor het EK 2024. Met de samenwerking van BYD, Abovo Media en een grote voetbalnaam, wil BYD haar naamsbekendheid vergroten in Nederland.

Toegepaste diensten

Content en creatie
AM Beyond* is ons creatieve contentlabel voor al jouw content creatie en vormgeving, van fotografie tot copywriting.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
Concepting
Bij AM Beyond* weten we dat je alleen met een onderscheidend concept aandacht van jouw doelgroep kunt opeisen.

Doelstelling

Voor deze campagne werkt BYD samen met UEFA en Giovanni van Bronckhorst. BYD wil hiermee met sport haar naamsbekendheid vergroten in Nederland tijdens het EK van 2024. Met deze verhoogde bekendheid hoopt BYD ook het vertrouwen te winnen van de Europese markt.

Doelgroep

Met deze campagne richt BYD zich op sportliefhebbers die open staan voor het kopen van een nieuwe auto. Met name ligt de focus op Nederlandse EK-kijkers die actief bezig zijn met duurzame technologie en nog niet bekend zijn met het merk BYD.

 

 

Onze aanpak

Nederland kent veel voetballiefhebbers. Het is dan ook niet gek dat het EK altijd veel kijkers trekt, een mooie kans voor groot bereik dus! Door een grote voetbalnaam als Giovanni van Bronckhorst te koppelen aan de campagne, overbrugt BYD de kloof tussen voetbal en elektrische voertuigen. Met deze combinatie hoopt BYD een nieuwe groep consumenten te bereiken die eerder nog niet bekend waren met het merk.

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Resultaten

Het bereiken van een nieuw publiek blijkt zeker te zijn gelukt voor BYD. Onder consumenten is de ‘geholpen’ bekendheid van BYD is gestegen naar 51% in Q2 van 2024 (na het EK), ten opzichte van 45% in Q1 van 2024 (voor het EK). Dit laat een groei in bekendheid zien van wel 6% in maar 1 kwartaal. Hiernaast heeft de uiting ook geleidt tot actie. Van de consumenten die de uiting heeft gezien heeft 15% hierna de website bezocht, en heeft zelfs 11% een BYD showroom bezocht. We kunnen dus concluderen dat de zichtbaarheid van BYD rondom het EK een positieve impact heeft gehad op de marktpositie van het merk.

van 45% naar 51%

Naamsbekendheid

15%

actie na uitingen
Daan
Rob
Florien

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic-Fit-MM-afl.-1-600×337
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Social media advertising
Case
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Online adverteren+2
Case
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Concepting+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag